”Marka jest twarzą Twojej firmy – dlaczego stworzenie identyfikacji wizualnej to inwestycja w rozwój Twojej marki ?”

”Marka jest twarzą Twojej firmy – dlaczego stworzenie identyfikacji wizualnej to inwestycja w rozwój Twojej marki ?”

W dniach 27.07-31.07 brałam (po raz drugi) udział w #canva camp organizowanym przez Hanię i Dorotę z Canvastycznie.

Kiedy po praz pierwszy w kwietniowym #canva camp brałam udział, Canva była dla mnie nowością, uczyłam się razem z Hanią na live wszystkiego krok po kroku. Nie śmiałam nawet na zakończenie wyzwania próbować robić swój moodboard. Tym razem było inaczej 🙂 

Po 3 miesiącach pracy w Canvie miałam już określone kolory swojej marki. A przynajmniej tak mi się wydawało 😀 Do wyzwania 🙂 

Jak określić kolory swojej marki, napiszę Wam niżej, teraz natomiast chciałam wrócić do wyzwania. W maju trafiłam na stronę Unikato i „test marki”. Wyszła mi klasyczna Awangarda (najlepsze jest to, że dzisiaj robiłam ten test jeszcze raz i wyszło mi to samo. Ten test robiła też koleżanka i kolory, styl, jaki jej wyszedł zgadza się z tym co lubi). 

Wg testu kolory, jakie do mnie pasują to żółty, niebieski (jasny) i fuksja. Sugerując się testem, sama, w programie Canva stworzyłam swoje logo. W takich kolorach powstała też moja strona www. Pierwsza wersja mojego logo wyglądała tak:

wsparcie nowoczesnego biznesu dorota mroczek logo

Ale wróćmy do lipcowego wyzwania # canva camp 🙂 

Każdego dnia Hania zadawała nam jakieś zadanie do wykonania, oczywiście w kontekście naszej marki, skojarzeń, kolorów, grafik. Ja, mając „swoje” kolory, tworzyłam projekty na podstawie nich. I wiecie co ? Jak ja się cieszę, że byłam na tym wyzwaniu ! Że mogłam usłyszeć, co mówią inni o mojej marce, jak ją postrzegają. 

Dla pozostałych uczestników wyzwania te kolory nie kojarzyły się dobrze, ani z tym co robię, a o profesjonalizmie nie było nawet mowy. Ba, mało tego, nawet „stworzenie graficznej rodzinki” nie pomogło w odgadnięciu czym się zajmuję. Pojawiły się też komentarze, że nie skorzystałby ktoś z moich usług. To mnie sprowadziło na ziemię. 

Uświadomiłam sobie, jak ważne jest zbudowanie identyfikacji wizualnej marki, która współgra z celem i charakterem firmy i pokazuje prawdziwą jej tożsamość. Wiele firm ignoruje ten fakt. 

Sama widzę fajne biznesy, które działają w Social Mediach, ale kolory na grafikach są niespójne, chaotyczne, raz w takich kolorach, raz w takich, używanie różnych czcionek. Albo tak jak w moim przypadku – nie kojarzące się dobrze. 

Bo jak chcesz prowadzić luksusowy butik, jakich to kolorów użyjesz: czerni złota, czy fioletowego i pomarańczowego ? A jeżeli prowadzisz biznes finansowy? Jakie kolory będą lepiej postrzegane przez odbiorcę i kojarzyły się z Twoją marką ? Zielony, niebieski, czerwony, złoty, czy może żółty, różowy? 

“Marka to postrzeganie firmy oczami świata.

Branding to marketingowa praktyka aktywnego kształtowania wyróżniającej się marki.

Tożsamość marki to zbiór wszystkich namacalnych elementów, które firma tworzy, aby przedstawić konsumentowi pożądany obraz siebie.

Logo – obraz, który przyjdzie na myśl, gdy ludzie pomyślą o Twojej firmie. Widzisz złote łuki przy autostradzie i natychmiast łączysz je z marką.

Chcesz tego samego dla Twojej firmy”.

Pod koniec wyzwania zmieniłam kolory mojej marki. Te kolory zdecydowanie do mnie lepiej pasują. Rebranding przeszło logo i strona www.  Przeważa granat, szary i delikatny róż. Kobiecość, profesjonalizm i energia, jak to określiła Dorota Bednarczuk z Canvastycznie.

Poniżej przedstawiam Ci 3 wersje, które powstały podczas wyzwania. 

Identyfikacja wizualna marki obejmuje m.in takie narzędzia jak:

  • logo
  • schemat kolorów (muszą pasować do tego, co próbujesz przekazać)
  • typografia (jednolicie używane czcionki we wszystkich elementach wizualnych)
  • style obrazków, grafik
  • wygląd strony www
  • dress code pracowników

Nie zapominaj też do kogo kierujesz swój biznes – poznaj swoich odbiorców, swoją grupę docelową. Dla kogo jest Twoja oferta ? Skup się na misji i celu marki. Co oferujesz ? Jaką potrzebę klienta zaspokajasz ?

” Profesjonalny branding wyróżni Twoją markę na rynku i przyciągnie uwagę potencjalnych klientów”.

Po zmianach, moje logo prezentuje się tak:

A Ty masz już swój moodboard? Jeżeli potrzebujesz – zapraszam do kontaktu, zrobię dla Ciebie. A jeżeli chcesz spróbować samemu – w następnym artykule napiszę Ci jak  stworzyć prosty, mini moodboard w programie Canva.

link do testu :https://unikato.pl/styl-marki-test/

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments