You are currently viewing Na co przeznaczyć dofinansowanie z Urzędu Pracy jako Wirtualna Asystentka?

Na co przeznaczyć dofinansowanie z Urzędu Pracy jako Wirtualna Asystentka?

Starasz się o dofinansowanie z Urzędu Pracy (UP) na rozpoczęcie działalności gospodarczej ? Czujesz się zagubiona? Boisz się, że nie będziesz umiała wypełnić wniosku, aby z sukcesem uzyskać dofinansowanie?

Dobrze wiemy, że takie „okazje” nie zdarzają się w urzędach często.  Szczególnie teraz, gdy słyszy się, że część UP wstrzymuje środki na ten cel. 

Jeżeli jesteś zarejestrowana jako osoba bezrobotna, a Twój urząd ogłosił, że można starać się o dofinansowanie na rozpoczęcie działalności i myślisz o karierze wirtualnej asystentki, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Na samym końcu znajduje się filmik. Zapraszam do obejrzenia. 🙂

Artykuł ma charakter poglądowy, ponieważ wymagania każdego z urzędów się różnią i aby skutecznie napisać wniosek: musisz mieć fizycznie ten wniosek i znać wytyczne danego urzędu. 

Nazywam się Dorota i w lipcu otrzymałam dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej w wysokości 19 500 zł.  Nie byłoby to pewnie nic szczególnego, gdyby nie fakt:

  • że  wcześniej, w maju otrzymałam dofinansowanie na kurs „Wirtualna Asystentka & Social Media Ninja”, wart 4000 zł !  
  • nie, nie miałam żadnych znajomości w urzędzie pracy
  • nie przechodziłam wcześniej tej ścieżki o dofinansowanie z UP
  • byłam zarejestrowana w urzędzie pracy tylko raz, zaraz po ukończeniu liceum.

Czyli w sumie z UP otrzymałam prawie 24 000 zł 🙂

To tylko potwierdza, że moje wnioski jak i biznesplan był dobry!

Mam dla Ciebie specjalną propozycję, ale o tym na końcu artykułu 🙂 

Teraz przejdźmy do case study.

Zatem masz do dyspozycji 10, 20, 25 tysięcy złotych na dofinansowanie… Na co je (mądrze) przeznaczyć ? 

W pierwszej chwili ta kwota (w moim przypadku było to 20 000 złotych), wydała mi się ogromna. Wypisałam na kartce, co mi jest potrzebne, ale przecież pracuję z domu, to tych rzeczy było niewiele. Nie chciałam się rozdrabniać na rzeczy typu: papier do drukarki, zeszyty czy zszywacz lub zakreślacze 🙂

Według pierwszej listy wykorzystałam połowę kwoty 🙂 Żal nie skorzystać z szansy i zostawić te 10 000 zł 🙂 

Pamiętaj też, że we wniosku musisz dobrze uargumentować środki na dany cel. Więc jeżeli wpiszesz: laptop, tablet, telefon, smartwatch to musisz napisać dobre uzasadnienie. 

Usiadłam na spokojnie i zrobiłam nową listę. Zajrzałam do materiałów z kursów, które robiłam, co może mi się jeszcze przydać w pracy. 

Teraz, 4 miesiące po otrzymaniu pieniędzy dopisałabym kilka rzeczy. Dlatego napisałam ten artykuł, byś miała wszystko w jednym miejscu.

Gotowa ? 🙂 Zaczynamy 🙂 

  • laptop – to podstawa naszej pracy. Z drugiej strony, jeżeli masz nowy sprzęt w domu to nie musisz wykorzystywać dofinansowania na niego, przeznaczyłabym na coś innego.  Ja pół budżetu przeznaczyłam na laptop, serio 🙂 Kosztował …9300 zł. I nie, nie jest to laptop firmy z jabłuszkiem, to jest Dell.

Poza zaletami wizualnymi: cienki, najmniejszy na świecie 15,6-calowy notebook, ważący mniej niż 2 kilogramy, wykonany z materiałów najwyżej jakości, ma wspaniałe parametry techniczne: dobry procesor, by „pociągnąć” grafikę, obróbkę audio, na czym bardzo mi zależało.

Laptop możesz zobaczyć i kupić tutaj.

  • telefon – zastanów się, czy chcesz mieć swój prywatny numer jako „firmowy”. Jeżeli nie to wpisz telefon, chyba że Twój ma opcję „dual sim”. Pomyśl też, czy ten telefon, który posiadasz jest w stanie pociągnąć wymagające aplikacje typu Instagram ?

Ja kupiłam Samsung Note 10 + i jestem zachwycona. Ma duży wyświetlacz, piękne kolory, dużą pamięć. Wszystkie programy jak:  Asana, Trello, Zoom, Instagram, Facebook, Messneger, WhatsApp, Slack, LinkedIN, Toggl, poczta Gmail mam na nim, więc jak jestem poza domem, to nie stresuję się, że czegoś nie odczytam czy nie odpowiem. Wcześniej miałam Samsunga S7. Kolosalna różnica, serio 🙂 Jak biorę stary do ręki, to zastanawiam się jak mogłam używać taki mały telefon 😉

  • tablet – jeżeli będzie Ci potrzebny, to pewnie, śmiało wpisuj. Ja miałam (tym razem ten z jabłuszkiem), więc nie wpisywałam.
  • drukarka bądź urządzenie wielofunkcyjne. Ogólnie pracuję na dokumentach online. Podpisuję dokumenty przez stronkę https://docs.autenti.com/ 

Kiedy więc korzystam z urządzenia ? Jak mam task w Asanie, który składa się z kilku subtasków, a  nie chcę się przełączać Asana/docelowa strona np. Asana- livewebinar. Drukuję sobie takie zadanie z Asany, ustawiam np. webinar na stronce livewebinar lub newsletter, a na kartce długopisem wykreślam zadania. Drukarka przyda się też do drukowania swoich faktur, jeżeli nie chcesz ich trzymać tylko na dysku. 

A prywatnie powiem Ci, że przyda Ci się do wydruku wszystkich faktur i potwierdzeń płatności Twoich zakupów z dofinansowania do  Urzędu Pracy.

Zdarza mi się też korzystać ze skanera.

Tak więc polecam. 

  • niszczarka – jeżeli drukujemy dane osobowe bądź dane firmy, szczególnie poufne to warto je w odpowiedni sposób zniszczyć.
  • myszka, podkładka chłodząca pod laptopa, torba, kamerka internetowa, słuchawki (z mikrofonem dobrej jakości do rozmów z klientami), dysk zewnętrzny, powerbank, router do internetu. To według uznania i tego co już masz w domu.
  • fotel i biurko – według mnie “must have”- dobry fotel i biurko do pracy.

Ja zakupiłam (fakt, że drogi, ale świetny) fotel i na prawdę z czystym sumieniem go polecam. 

Dobrze wydzielić sobie w mieszkaniu swój kącik do pracy.

  • mikrofon do pracy – jeżeli zamierzasz zająć się np. podcastami albo prowadzić live, webinary, to oczywiście wpisuj ! 🙂 Koleżanka zakupiła ten i poleca.

Ok, podstawowe rzeczy trwałe mamy za sobą, teraz przejdźmy do działu „usługi”.

“Usługi”

Mentoring, szkolenia i marketing (zwróć uwagę czy nie ma informacji, jaki procent środków może być na cel przeznaczone).

Jeżeli dopiero myślisz lub zaczynasz pracę jako wirtualna asystentka, lub jesteś na początku i potrzebujesz wsparcia, „popchnięcia” polecam Ci mentoring. Nie jest to tania usługa, ale warto. Ja jestem bardzo zadowolona. 

Pamiętaj, tylko by wpisać we wniosku mentoring, a w uzasadnieniu dokładnie opisać, na czym polega ta usługa. Dla wielu UP mentoring to kurs, szkolenie, a jeżeli na to nie dają dofinansowania, to od razu skreślą Ci tę pozycję.

Ja składałam dokumenty w czerwcu, moje 3 koleżanki z kursu sierpień/wrzesień. Ponieważ uzyskałam dofinansowanie jako pierwsza, często odpowiadałam na ich pytania/ wątpliwości, gdy pisały swoje wnioski. Dlatego jestem na bieżąco z informacjami, na co należy zwracać uwagę, ponieważ różne urzędy mają w tym zakresie różne wymagania/ zasady. Bardzo się cieszę, że wszystkie cztery z sukcesem uzyskałyśmy dofinansowania z UP 🙂 

Księgowa 

Jeżeli masz jeszcze budżet i już wybraną księgową, to czemu nie 🙂 

Internet 

Czy masz w domu internet ? Czy korzystasz tylko z tego w telefonie ? Na pewno będzie potrzebny większy, a może najlepiej ten „z kabla”? Zastanów się 🙂 Chyba nie chcesz, by podczas rozmowy z potencjalnym klientem nagle zabrakło internetu ? 🙂 

Dopytaj też w UP czy można w ramach dofinansowania wpisać abonament internetowy. Bo co powiat, to inne zasady… Na prawdę. We 4 starałyśmy się o dofinansowania, każda z innego powiatu i każda miała inne zasady. 

Począwszy od kwoty, poprzez wypełnienie dokumentów, terminy, zakupy czy rozliczenie. 

Teraz przejdźmy do kursów i programów. 

Różnie UP podchodzą do kursów. Niektóre w ogóle nie wyrażają zgody – dopytaj się w swoim. Wtedy możesz wpisać np. kurs na wirtualną asystentkę, kurs z WordPress, Canva czy Mailer Lite.

Ja polecam Ci zakup Canva Pro. Jest to program do robienia m.in.: grafik, e-booków, prezentacji, logo, ulotek, wizytówek, plakatów. Korzystałam z bezpłatnej wersji, ale jak przeszłam na PRO to poczułam niesamowitą różnicę. 

Dodatkowo pomyśl o programie: Office (ja zakupiłam dostęp dożywotni), program antywirusowy.

I Firma– program do wystawiania faktur. Masz 30 dni darmowej wersji, sprawdź też “fakturownia”. 

Możesz też zakupić Worktime – tu możesz i wystawiać faktury i mierzyć czas swojej pracy dla klienta. Do mierzenia czasu korzystam z darmowego programu Toggl.

Jeżeli chcesz zajmować się obróbką wideo, to możesz wpisać program tego typu. 

Ja kupiłam (już bez dofinansowania) dostęp na rok do Screencast-O-matic

Na koniec jeszcze kilka rzeczy, które mogą Ci się przydać: 

umowy dla Wirtualnej Asystentki (koszt ok. 100 zł)

polityka prywatności na stronę www (koszt ok. 100 zł).

Polecam zakup u Ilony Przetacznik Legalny Biznes Online .

Z kodem DM10, otrzymujesz 10% na zakup dokumentów.

zlecenie zrobienia strony www (koszt od 2000 zł)

ulotki, wizytówki

Płatna reklama np. Google Ads lub FB

dostęp abonamentowy do jakieś platformy np. PSC (Pani Swojego Czasu), Magdy Pawłowskiej, Joanny Ceplin, Hakerek Sukcesu

biznesowa sesja zdjęciowa – jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic polecam Ci sesję u Agnieszki.

projekt logo

monitor – jeżeli lubisz pracować na dwóch

RODO lub porada prawnika

aparat fotograficzny

oświetlenie np. lampa – np. żeby być ładnie “oświetloną” nagrywając wideo.

sejf

test Gallupa

Mam nadzieję, ze Ci pomogłam 🙂

Trzymam kciuki za sukces Twojego wniosku, jednak jeśli masz jakieś wątpliwości na etapie wypełniania wniosku, to zapraszam do umówienia szybkiej, bezpłatnej 15-minutowejkonsultacji.

Podczas której będę mogła ocenić, jak mogłabym Ci pomóc w przygotowaniu wniosku do akceptacji w UP bądź ocenić czy mogę zrobić audyt Twojego wypełnionego wniosku, zanim go wyślesz do UP.

Koszt konsultacji 60 minut to 100 zł brutto. Jeżeli jesteś zainteresowana – napisz do mnie wiadomość. 

Z sukcesem doprowadziłam swój do akceptacji i mogę zrobić to samo i dla Ciebie 🙂

A tutaj możesz obejrzeć nagranie, jeżeli nie masz czasu czytać 🙂

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments