Przygotowanie miejsca pracy w domowym biurze
Jeśli zaczęłaś już pracę jako wirtualna asystentka bądź po prostu pracujesz z domu, albo dopiero planujesz, to musisz wiedzieć, że ważną rzeczą jest też przygotowanie odpowiedniego miejsca do pracy. Miejsca wygodnego, cichego, w którym przyjemnie będzie Ci się pracowało. Bo w końcu praca jest przyjemnością, prawda? 🙂
Czy wiesz, w jaki sposób możesz ułatwić sobie pracę z domowego biura?
Tak jak wyżej wspomniałam najpierw powinnaś przygotować sobie kąt do pracy. Jak już to będzie gotowe to połowa sukcesu 🙂
U mnie jest to stół z salonu i wygodne krzesło, który czasem wygląda tak:
a czasem tak 🙂 :
Zakup niezbędnych urządzeń do pracy w domu
Tak jak w każdym biurze przydadzą się Tobie różne urządzenia, laptop/komputer to rzecz oczywista – bez tego nawet nie zaczniesz 🙂
Najlepiej zrobić sobie listę, co właściwie będziesz robić i co może się przydać w codziennej pracy. Często jest też tak, że dopiero w praktyce wychodzi co tak naprawdę jest potrzebne, a co jest zbędne. U mnie np. dopiero po jakimś czasie okazało się, że przyda się dobry mikrofon i kamera.
Z urządzeń, które mogłyby Ci się przydać jest na pewno drukarka, słuchawki bezprzewodowe – najlepiej z mikrofonem, dobry telefon, niszczarka do dokumentów.
Zachęcam do przeczytania ciekawego artykułu “ Na co przeznaczyć dofinansowanie jako wirtualna asystentka” – przeczytasz tam o sprzęcie oraz programach do pracy jako WA.
Lista urządzeń może być naprawdę długa dlatego ważne jest to, by postawić sobie główne cele, potrzeby i zdefiniować potrzebę zakupu odpowiednich sprzętów.
Programy ułatwiające pracę wirtualnej asystentce
Tak samo jest z programami, które w dużym stopniu ułatwiają pracę. W tym przypadku również dużo zależy od tego czym będziesz się zajmować, jakie są Twoje kompetencje i jaki program Ci się przyda. Na pewno będzie to program do wystawiania faktur, chyba że zajmuje się tym Twój księgowy. Program do kontrolowania czasu pracy. Program graficzny, do obróbki zdjęć, tworzenia grafik itp. Program do delegowania zadań. Jeżeli chcesz zajmować się montażem audio i video – to też program do obróbki.
Tutaj także można stworzyć długą listę. Każdy jednak ma inne potrzeby i to do nich powinnaś się dostosować i wg nich wyszukiwać programy.
Jeśli chciałabyś poznać inne narzędzia ułatwiające pracę wirtualnej asystentki, serdecznie zapraszam Cię do pobrania tego e-booka, w którym zawarłam listę sprawdzonych i różnorodnych programów.
Jasne określenie ilości czasu, który będziemy poświęcać pracy
Pamiętaj też, aby określić sobie czas. Czas, który będziesz poświęcała w ciągu dnia na pracę. Dzięki temu wiesz co i kiedy możesz zrobić. Pracujesz, kończysz, zamykasz laptop i tyle. Czyli w sumie ustalić sobie plan dnia 🙂
Nie zapomnij o pozytywnym nastawieniu, które zdecydowanie wpływa na jakość Twojej pracy 🙂
Moja praca z domu jako wirtualna asystentka ?
Pracuję z domu od września. Wcześniej przez 15 lat pracowałam w korporacjach. Jakie widzę plusy z domu? Nie muszę wstawać wcześniej, by wyjechać do pracy. Nie tracę czasu na dojazdy. Zaoszczędziłam na kosmetykach i ubraniach 🙂 Mogę w ciągu dnia np. wstawić pranie czy zmywarkę 🙂 Kurier zawsze mnie zastanie w domu 🙂
Minusy ?
Brak ruchu, rzadko wstaję od komputera. W korporacji zawsze trzeba było; a to podejść do kogoś o coś zapytać, a to zabrać dokumenty z drukarki, a to kawa, a to lunch 🙂 W domu wszystko jest na 2 kroki 🙂
Salon stał się miejscem biurowym 🙂 Drukarka zajmuje miejsce na blacie w kuchni. Krzesło codziennie się przemieszcza sypialnia-salon-sypialnia 🙂
Czy bym zamieniła ? Nie :)))) Mimo minusów, cieszę się, że pracuję z domu. 🙂
A jakie jest Twoje zdanie ?