You are currently viewing Wydaj swój pierwszy produkt cyfrowy

Wydaj swój pierwszy produkt cyfrowy

Z każdego zakątka internetu słyszysz, że prowadząc biznes online, warto mieć źródło pasywnego dochodu. Nie ukrywam, że miło jest, kiedy jestem na spacerze, zakupach, czy odpoczywam w weekend, a do sklepu „wpada” zamówienie 🙂 

Zastanawiasz się pewnie, co to mogłoby być u Ciebie i skąd w ogóle wziąć na to pomysł.

Po przeprowadzonych rozmowach, konsultacjach i czytaniu postów na różnych grupach, widzę, że dużo osób uważa, że poprawną kolejnością wydaje się:

  1. Stworzenie produktu.
  2. Zaprojektowanie strategii sprzedażowej.
  3. Wymyślenie odbiorców, czyli kto będzie chciał to kupić.
  4. Napisanie postów sprzedażowych.
  5. Sprzedawanie.

A co, jeśli powiem Ci, że jest skuteczniejsze podejście?

metoda od osoby do produktu

Jest to metoda „od osoby do produktu”.

Co to znaczy?

Najpierw wybierasz grupę osób, które potencjalnie mogłyby zostać Twoimi idealnymi klientami. Wśród wytypowanych osób przeprowadzasz badanie, czyli pytasz o problemy, bariery i potrzeby. Analizujesz udzielone odpowiedzi, wypisując najczęściej pojawiające się tematy. Dopiero na tej podstawie próbujesz stworzyć rozwiązania (produkt). 

A jak to wygląda w praktyce?

1. Wybór grupy docelowej

Wybierasz grupę ludzi. Następnie formułujesz hipotezę dotyczącą rynku, np.: 

”Moją grupą do badań są kobiety, które chcą się przebranżowić w wirtualne asystentki”. 

Dzięki temu będziesz wiedziała, kogo pytać.

wybór grupy docelowej

2. Planowanie i przeprowadzanie badań

Badanie może mieć formę krótkiej ankiety. Oferowanie darmowych konsultacji (np. po 20 min) również może pomóc wyszukać palące problemy danej grupy.

U mnie pomysły na szkolenia i kursy powstały właśnie po analizie tego, o co najczęściej byłam pytana na konsultacjach i w wiadomościach prywatnych na Instagramie. Jestem zdania, że najlepsze pomysły potrafi podsunąć nasza społeczność.

Badania mogą także przybrać formę obserwacji :). Chodzi mi oczywiście o research w sieci.

Gdzie możesz szukać?

  • Kopalnią wiedzy są grupy na Facebooku.
  • Ciekawą opcją mogą być też wątki na forach internetowych.
  • Warto przeszukać sekcje negatywnych komentarzy, gdzie najczęściej wskazywane są „braki” produktu.
  • Jeśli masz dostęp do raportów z danej branży, przeanalizuj je :).

3. Analiza badań

Zbierasz uzyskane dane i wypisujesz powtarzające się kwestie. Możesz zrobić to w formie tabeli w WORD albo w NOTION.

analiza badań

4. Wymyślanie rozwiązań

Do najczęściej pojawiających się potrzeb/problemów postaraj się dopasować rozwiązanie. Jeśli w ankiecie pojawia się zdanie: „chciałabym zacząć pracę jako WA, ale nie potrafię napisać oferty dla potencjalnego klienta”, pomocny może być płatny webinar o tworzeniu oferty albo gotowe szablony do edycji.

rozwiązania

5. Wybór formy produktu

Na sam koniec czas na zastanowienie się nad formą produktu. Wybór jest spory. Może być to na przykład: szkolenie, ebook, workbook, kurs online. Czasami wyjdzie Ci to też z ankiety.

Według mnie najlepszą formą na początek jest e-book. W porównaniu z wypuszczeniem kursu online, koszty stworzenia e-booka są niższe. Forma video wymaga odpowiedniego sprzętu, montażu oraz platformy, na której pojawi się kurs. Minusem e-booka może być szybka dezaktualizacja treści. 

6. Testowanie pomysłu

Możesz w tym celu stworzyć listę osób zainteresowanych i wrzucić ją na InstaStory lub do Newslettera. Oczywiście sama deklaracja nie wiąże się z zakupem. Ale na podstawie takiej listy będziesz mogła ocenić czy jest zainteresowanie na produkt wśród Twojej społeczności.

testowanie pomysłu

7. Tworzenie produktu i strategii sprzedażowej

Poznałaś problemy swoich idealnych klientów. Wymyśliłaś już odpowiednie rozwiązanie i jego formę. Zapytałaś o zdanie swoją społeczność i zebrałaś okazałą listę zainteresowanych. Teraz czas na część twórczą 🙂

tworzenie produktu

8. Sprzedaż

Przekonasz się, że to podejście jest genialne, bo nie musisz wciskać swojego produktu! On ma już swoich nabywców.

Jakie zalety ma ta metoda?

  • Twój produkt będzie rozwiązywał istniejące problemy, więc łatwiejsze będzie stworzenie komunikacji sprzedażowej,
  • nie tracisz czasu na tworzenie produktów, na których nie ma chętnych,
  • zyskujesz zadowolonych klientów, którzy czują się przez Ciebie rozumiani 🙂

Pamiętaj też o tym, że nie musisz mieć zarejestrowanej firmy, aby sprzedać swój produkt cyfrowy. Wystarczy, że spełnisz kilka wymagań. Więcej na ten temat dowiesz się TUTAJ.

Podsumowanie

W poście omówiłam podejście „od osoby do produktu”, w którym nacisk kładzie się na zbadanie grupy docelowej i dobranie rozwiązań na zgłaszane potrzeby. Dzięki tej metodzie skonstruujesz produkt, na który jest zapotrzebowanie. Dopiero po tych krokach rozważ, w jakiej formie wydać swój produkt. Swój pomysł możesz także przedyskutować ze swoją społecznością i stworzyć listę zainteresowanych. Powodzenia 🙂

Chcesz poznać moje produkty cyfrowe? Zapraszam do sklepu. Szkolenie z LinkedIn powstało w 4 dni! A gotowe szablony oferty biznesowej (2 warianty) przygotowałam w weekend! 🙂

Ostatnio wydałam workbooka: Wydaj swój pierwszy produkt cyfrowy krok po kroku.

Ten workbook sprawi, że wydasz swój produkt cyfrowy i przejdziesz od planów do działania!

Wyobraź sobie, że masz spersonalizowany plan, jak wydać swój produkt cyfrowy. Zabierasz się do pracy i… dzieje się magia! Idziesz jak burza! 

Mogę Ci w tym pomóc. Poprowadzę Cię przez ścieżkę wydawania produktu online. Pokieruję Cię też do wartościowych kursów i szkoleń (zdradzę Ci, u kogo warto kupić).

jak-wydac-swoj-produkt-cyfrowy-krok-po-kroku-kurs-ebook-lead-magnet-WORKBOOK DOROTA MROCZEK PRODUKT CYFROWY BIZNES ONLINE DOCHÓD PASYWNY

Workbook stworzyłam dla przedsiębiorczych kobiet, takich jak Ty, które:

  • mają pomysł na produkt, ale nie wiedzą, od czego zacząć,
  • nie mają pomysłu, ale chcą działać,
  • chcą zarabiać, nawet kiedy nie pracują,
  • chcą przekuć plany w działanie,
  • nie chcą dłużej zwlekać i czekać na idealny moment,
  • marzą o zmonetyzowaniu swojej wiedzy i doświadczenia.

Zaoszczędź CZAS i PIENIĄDZE, które musiałabyś przeznaczyć na możliwość popełniania błędów.

Każdy dzień odwlekania oddala Cię od celu – posiadania własnego produktu (e-booka lub kursu) i zarabiania na nim.

Workbook to:

  • podręcznik z zadaniami do uzupełniania (połączenie teorii z praktyką),
  • 22 rozdziały,
  • 61 stron po brzegi wypełnione wiedzą (same konkrety!),
  • bonusy i zniżki:
    • zniżka 20 zł na zakupy u Oli Gościniak,
    • zniżka 20% na hosting w LH.pl,
    • 10% rabatu na szablony Polityki prywatności i regulaminu sklepu u Ilony Przetacznik,
  • dodatkowy prezent, który znajdziesz w środku,
  • klikalny spis treści (na komputerze).

Co Ci da przerobienie workbooka?

  • poznasz moje know-how i przetestowane przeze mnie narzędzia/rozwiązania,
  • zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy na popełnianie błędów osoby początkującej,
  • zobaczysz cały proces wydawania produktu cyfrowego z lotu ptaka,
  • spełnisz swoje marzenie o własnym e-booku/kursie.