You are currently viewing Jak podnieść wartość kursu online?

Jak podnieść wartość kursu online?

Wiesz już czym jest MVP? Jeśli tak to śmiało możesz przejść do dalszej części tego artykułu.

Jeśli jeszcze nie wiesz co to takiego lub nie jesteś pewna to zapraszam Cię do mojego poprzedniego wpisu. Nadrobiłaś już zaległości? 

Super, teraz wyciągniesz jeszcze więcej z tego wpisu .

Poznaj Kasię. Kasia jest przedsiębiorczynią i marzy o wydaniu kursu online. Zbadała swoją grupę docelową. Ma już pomysł na kurs i rozpisała projekt w kalendarzu. Kasia zastanawia się, co mogłaby dodać, aby podnieść wartość kursu i zachęcić odbiorców do zakupu. Nie chce, żeby kurs był jedynie nagraniami wrzuconymi na platformę kursową.

Co mogę doradzić Kasi, jako mentorka od wydawania produktów cyfrowych?

Zaproponowałabym 7 działań, które uatrakcyjnią kurs i podniosą jego wartość.

1. Przeanalizuj działania swojej konkurencji

Zwróć uwagę na formę produktu

Wejdź na strony internetowe konkurencyjnych firm. Sprawdź, co oferują. Czy są to e-booki, nagrane kursy online a może książki. Będzie to wskazówka, jaką formę produktu prawdopodobnie preferuje Wasza grupa docelowa.

Przeczytaj treść oferty

Zobacz, jak wygląda opis oferty i co zawiera.

  • Jaką potrzebę potencjalnego klienta spełnia produkt?
  • Jakie korzyści są wymieniane?
  • Co jest napisane w sekcji „ten produkt jest dla Ciebie, jeśli ….” i „odradzam Ci zakup, jeśli …”?
  • Co zawiera produkt? Czy są jakieś bonusy?

Oceń oprawę graficzną

Przejrzyj strony z ofertami raz jeszcze.

  • Jakie kolory stosuje konkurencja?
  • W jakim stylu są grafiki i zdjęcia na stronie?
  • Czy stosowane są mockupy, żeby zaprezentować produkty cyfrowe?

Zostań klientką konkurencji

Zapisz się do newslettera i pobierz lead magnet (prezent za zapis do newslettera):

  • Jak pisane są maile?
  • Co jest lead magnetem (np. mini e-book, dostęp do webinaru)?
  • O czym jest lead magnet?
  • Jaki problem grupy docelowej rozwiązuje?

Przejdź proces zakupowy. Zanotuj, co Ci się podobało podczas zakupów, a co nie. Może zauważyłaś jakieś błędy w funkcjonowaniu sklepu?

Prześledź zawartość kursu:

  • Jakie tematy są poruszane?
  • Czy coś pominięto?
  • Co zrobiłabyś inaczej?

Wyciągnij wnioski z analizy konkurencji

Czas na podsumowanie analizy konkurencji i wyciągnięcie wniosków na podstawie odpowiedzi na powyższe pytania.

2. Wybierz swój wyróżnik

W czym jestem dobra?

Po analizie działań konkurencji masz już obraz, co w trawie piszczy. Ale Ty nie chcesz powielać ich pomysłów, a tym bardziej kopiować produktów. Dlatego zastanów się, co Cię wyróżnia na tle innych działalności. Może masz unikalną kombinację wykształcenia, a dzięki temu widzisz szerzej dany problem. A może masz smykałkę do przekazywania wiedzy. Robisz to w prosty, ale ciekawy sposób. Nie wahaj się używać mocnych stron 😊. Wypisz wszystko, co przychodzi Ci do głowy.

Bądź innowacyjna

Oprócz wyróżnika w postaci „robię to lepiej od konkurencji”, zaproponuj potencjalnemu klientowi nową drogę dojścia do celu, czyli jakiś nowy sposób.

3. Zaproś do projektu ekspertów

Włącz do projektu innych specjalistów. Możesz zlecić im poprowadzenie kilku lekcji, które rozszerzą dany obszar kursu. Eksperci mogą również zaprezentować opis przypadku (z ang. case study) ze swojej praktyki.

Co zyskasz na współpracy nad produktem z ekspertami?

  • Kurs online będzie łączył wiedzę i doświadczenie kilku specjalistów, a nie tylko Twoją.
  • Dotrzesz do nowych odbiorców, którzy przyjdą do Ciebie za zaproszonym ekspertem.

4. Zbuduj społeczność wokół kursu online

Co daje kursantom społeczność?

  • Przestrzeń do zadawania pytań Tobie i innym uczestnikom, dzielenia się doświadczeniem związanym z kursem.
  • Możliwość uzyskania wsparcia w gorszych momentach.

Gdzie możesz gromadzić społeczność?

Częstą praktyką są zamknięte grupy na Facebooku, do których można dołączyć po wpisaniu numeru zamówienia na kurs. Popularny jest też kanał na Discordzie, gdzie można wymieniać się wiadomościami, ale też zobaczyć się na kamerkach i pogadać.

5. Przygotuj coś wyłącznie dla kursantów

Pokazujesz w ten sposób, że Ci na nich zależy. Chcesz im dać jak najwięcej wartości za to, że Ci zaufali i kupili kurs.

Co to może być?

  • newsletter uzupełniający wiedzę z kursu,
  • oddzielny profil na Instagramie, gdzie będą np. live z innymi ekspertami; quizy, które utrwalą wiedzę,
  • konsultacje na żywo w zamkniętym pokoju webinarowym,
  • dodatkowe filmiki na YouTube (jeśli prowadzisz kanał),
  • odcinki podcastu dostępne tylko dla kursantów.

6. Zapewnij różnorodne dodatki do kursu

Każdy uczy się w trochę inny sposób. Jedni wolą video, drudzy wolą tekst, który szybko przeskanują wzrokiem. Jeszcze inni potrzebują kilku rozwiązań naraz. Zadbaj o to, żeby ułatwiać uczestnikom przerabianie kursu i wyciągnięcie z niego jak najwięcej.

Co możesz dodać do kursu online?

  • Moduł startowy, w którym opowiesz, jak pracować z kursem. Zdradzisz kilka wskazówek na walkę z odkładaniem przerabiania lekcji na później.
  • Napisy do filmików. Będzie to ukłon w stronę mam, które uczą się podczas drzemki dziecka, ale nie chcą korzystać ze słuchawek. Również osoby głuche będą mogły skorzystać z Twoich nagrań video.
  • Transkrypcja do każdego filmiku. Ułatwi pisanie notatek bez wielokrotnego cofania nagrania.
  • Streszczenie każdej lekcji w formie notatki.
  • Plik z linkami do materiałów z innych źródeł, które poszerzają temat.
  • Workbook do pracy z kursem. Może być plikiem pdf z polami do edycji albo do wydruku i uzupełnienia długopisem.
  • Checklisty z rozpiską lekcji i zadań do wykonania.
  • Prezentację omawianą na video.

7. Spraw, żeby Twój kurs był jak gra

To jest absolutny game changer! Takim zabiegiem zwiększysz motywację kursantów do przerabiania kursu. 

Co zrobić, żeby kurs online miał elementy gry?

  • Dodaj przycisk do zaznaczenia, że dana lekcja została przerobiona i pasek postępu kursu.
  • Dodaj quizy. Ich zaliczenie może warunkiem odblokowania kolejnych lekcji i otrzymania certyfikatu ukończenia kursu.
  • W każdej lekcji podawaj słowa z rozsypanki. Po zebrania całości uczestnik otrzyma jakiś bonus.

Podsumowanie

Aby zwiększyć wartość kursu online i uatrakcyjnić jego zakup Kasia może:

  • zrobić analizę działań konkurencji,
  • wybrać swój wyróżnik,
  • zaprosić do projektu innych ekspertów,
  • zbudować dla kursantów miejsce spotkań online,
  • dodać uczestnikom kursu coś ekstra,
  • zapewnić różnorodne dodatki,
  • sprawić, żeby kurs był bardziej jak gra.

Zapraszam Cię do lektury innych moich wpisów blogowych 😊

Sprawdź mój workbook:

jak-wydac-swoj-produkt-cyfrowy-krok-po-kroku-kurs-ebook-lead-magnet-WORKBOOK DOROTA MROCZEK PRODUKT CYFROWY BIZNES ONLINE DOCHÓD PASYWNY

Workbook to:

  • podręcznik z zadaniami do uzupełniania (połączenie teorii z praktyką),
  • 22 rozdziały,
  • 61 stron po brzegi wypełnione wiedzą (same konkrety!),
  • bonusy i zniżki:
    • zniżka 20 zł na zakupy u Oli Gościniak,
    • zniżka 20% na hosting w LH.pl,
    • 10% rabatu na szablony Polityki prywatności i regulaminu sklepu u Ilony Przetacznik,
  • dodatkowy prezent, który znajdziesz w środku,
  • klikalny spis treści (na komputerze).

Co Ci da przerobienie workbooka?

  • poznasz moje know-how i przetestowane przeze mnie narzędzia/rozwiązania,
  • zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy na popełnianie błędów osoby początkującej,
  • zobaczysz cały proces wydawania produktu cyfrowego z lotu ptaka,
  • spełnisz swoje marzenie o własnym e-booku/kursie.