You are currently viewing 5 błędnych przekonań na temat blogowania

5 błędnych przekonań na temat blogowania

Blogi towarzyszą nam od samych początków Internetu. Za ich powstaniem stała chęć dzielenia się swoimi myślami, uczuciami i pomysłami z szerszą publiką. W miarę upływu czasu, blogowanie ewoluowało i przekształciło się w wartościowe narzędzie marketingowe, przy pomocy którego można rozwijać biznesy i marki osobiste.

Przez lata wokół blogów, narosło wiele mitów. W dzisiejszym poście, chcę podzielić się 5 błędnymi przekonaniami na temat prowadzenia bloga. Nie ukrywam, na samym początku zdarzyło mi się popełnić kilka z nich, ale wyniosłam z nich cenną lekcję – dlatego teraz chcę opowiedzieć o nich Tobie, abyś Ty nie powielała tych błędnych przekonań.

1. Blogowanie umiera

Odkąd format wideo szturmem przejął media społecznościowe, pokutuje przeświadczenie, że słowo pisane, a więc i blogi powoli umiera. Nic bardziej mylnego. Blogi istnieją niemal od samych początków Internetu i nic nie zapowiada, abyśmy zrezygnowali z nich w przyszłości. Wynika to z prostego faktu, że blogi są motorem biznesowym, również w domenie B2B.

Wiele badań wykazało, że firmy, które posiadają bloga, co miesiąc generują więcej leadów (danych kontaktowych potencjalnych klientów) niż te, które go nie mają. Odbiorcy preferują szczegółowo napisane teksty, aby móc zebrać informacje na temat konkretnego tematu lub problemu. Pomyśl więc, jak możesz wdrożyć blogowanie w swojej działalności, gdyż może mieć on ogromny wpływ.

2. W momencie startu Twój blog musi być idealny

Jest to absolutna nieprawda. Twój blog nie musi być idealny od samego początku.Twój blog będzie się z czasem zmieniał. To, kim jesteśmy w momencie startu, nie jest tym, kim będziemy tydzień później, rok później czy pięć lat później. A to oznacza, że nie musimy mieć wszystkiego przemyślanego od pierwszego dnia. To proces ewolucji, a w miarę jak będziemy się rozwijać i zmieniać, nasze blogi będą się rozwijać i zmieniać razem z nami.

3. Musisz być doskonałym pisarzem, aby odnieść sukces jako bloger

Innym popularnym mitem związanym ze sferą blogową jest to, że musisz posiadać wykształcenie kierunkowe, najlepiej z dziennikarska lub polonistyki, aby móc pisać i prowadzić bloga. Zaufaj Mi, nie musisz. Jedyne, na co powinnaś zwrócić uwagę to jasne komunikowanie się z czytelnikiem i bycie konsekwentną w swoich działaniach.

Czytelnicy zawsze szukają wartości, którą mogą dodać Twoje posty. Swobodna ekspresja i efektywne łączenie słów to umiejętności, które można opanować z czasem. Co więcej, do dyspozycji masz wiele narzędzi online, które pomogą Ci sprawdzić błędy gramatyczne, ortograficzne, czy zaproponować nowe słownictwo.

4. Blog to szybki i łatwy sposób na zarobienie pieniędzy

Wiele osób, może rozpocząć przygodę z prowadzeniem bloga, sądząc, że jest to idealny sposób na szybki zarobek. Co więcej, sądzą, że blog może być fajnym dodatkiem do ich pracy, bo przecież nie wymaga on tak wiele pracy. W rzeczywistości sytuacja jest znacznie bardziej skomplikowana. Owszem, na blogu można zarobić, ale wpierw trzeba na niego poświęcić sporo czasu.

Co równie ważne, blog musi atrakcyjnie wyglądać dla Twoich potencjalnych klientów i widzów, a to może zająć trochę czasu. Nie oznacza to jednak, że nie można zarobić dzięki blogom. Jest to oczywiście możliwe, wówczas jednak będziesz musiała uwzględnić kwestie takie jak wiedza, nisza czy SEO.

5. Możesz pisać o czymkolwiek chcesz

Pomyśl o swoim blogu jak o publikacji, która ma dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Kiedy wybierasz temat na bloga, musisz również wziąć pod uwagę zainteresowania swoich czytelników. Jakie są popularne dziedziny i zainteresowania, o których ludzie chcieliby się dowiedzieć więcej? Jakie treści mogą okazać się przydatne w gromadzeniu wiedzy i przekładania ich np. na praktyczne rozwijanie biznesu. Jeśli chcesz, aby ludzie docierali do Twojego bloga, musisz pisać to, co chcą czytać. Twoje treści muszą być pomocne dla odbiorców. Tylko wtedy będziesz miała udany blog.

Podsumowanie

Świat blogowania jest pełen półprawd. Mam nadzieję, że rozwiązałam choć część Twoich wątpliwości na temat prowadzenia bloga. Idź naprzód i rozpocznij fantastyczną podróż do sukcesu w blogosferze.

Kluczowe kwestie blogowania w pigułce:

  • Blog może pomóc zwiększyć sprzedaż i osiągać większe zasięgi w social mediach.
  • Dłuższe posty mogą pomóc poprawić autorytet witryny, jeśli czytelnicy uznają je za przydatne i wartościowe. 
  • Możesz monetyzować swój blog, ale wymaga to ciężkiej pracy i poświęcenia.
  • Skup się na istotnych wskazówkach dotyczących blogowania, takich jak monitorowanie swojej niszy, publiczności i pisanie postów uzupełniających.
  • Nie pragnij natychmiastowego sukcesu; planuj długoterminowo i patrz realistycznie ustalając cele.

Bonusowa 6

Czy zastanawiasz się nad dodaniem zakładki “Blog” na swojej stronie internetowej, ale martwisz się, że nie masz czasu na pisanie, brakuje Ci pewności siebie w tworzeniu treści, a także nie wiesz, o czym pisać? Jeśli na choć jedno z tych pytań odpowiedziałaś twierdząco, to może to być znak, że warto rozważyć współpracę z Wirtualną Asystentką. Taka profesjonalna pomoc nie tylko wesprze Cię w pisaniu bloga, ale również w wielu innych zadaniach. Ciekawa jesteś, w jakich jeszcze obszarach Wirtualna Asystentka może Ci pomóc? Pobierz moją checklistę, która zawiera aż 50 różnorodnych zadań, jakie może wykonywać WA, i odkryj nowe możliwości! [kliknij TUTAJ].

Jeśli odczuwasz trudności w delegowaniu zadań Wirtualnej Asystentce lub Freelancerce, serdecznie zapraszam na moje szkolenie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć, jak skutecznie i efektywnie współpracować, przekazując obowiązki. SPRAWDŹ JEGO OFERTĘ TUTAJ.

dorota mroczek buycoffee wirtualna asystentka mentor szkolenie wirtualna asysta praca zdalna praca dla mam praca dodatkowa