You are currently viewing Automatyzacja content marketingu: narzędzia, które pomagają w efektywnym content marketingu

Automatyzacja content marketingu: narzędzia, które pomagają w efektywnym content marketingu

Z badań przeprowadzonych przez Lenskold Group i Pedowitz Group wynika, że skuteczność Content Marketingu wzrasta po zastosowaniu systemów automatyzujących marketing.

Rozwiązanie to usprawnia tworzenie, publikację i dystrybucję treści oraz monitoruje reakcje odbiorców na dostarczane im komunikaty.

Content marketing a marketing automation

Content marketing – koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno zdefiniowanej grupy odbiorców.

Content marketing to nie tylko tworzenie artykułów i postów na blogu. To kompleksowy marketing treści a więc wideo, podcasty, infografiki, e-booki i wiele innych form treści. Celem treści w content marketingu jest przede wszystkim budowanie zaangażowanej społeczności wokół Twojej marki. 

Marketing automation – to zbiór czynności polegających na wykorzystaniu nowoczesnej technologii do tworzenia automatyzacji, aby skuteczniej dotrzeć do klienta. Jego głównym zadaniem jest dotarcie do odbiorców z treściami, które są bardzo spersonalizowanie.

Automatyzacja content marketingu dorota mroczek

Automatyzacja działań marketingowych to nie strategia jednorazowa, która daje natychmiastowe efekty. To raczej kompleksowy proces oparty na wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji (takich jak media społecznościowe, marketing e-mailowy, blogi), aby utrzymywać stały dialog z odbiorcami. Kluczowe jest stałe dostarczanie nowej, angażującej treści, która ma za zadanie przyciągać uwagę użytkowników i motywować ich do przeprowadzenia transakcji.

Formy komunikacji, jakie może wykorzystywać marketing automation

Blog – służy do poprawienia pozycji w wyszukiwarce, a także przyciąga i zatrzymuje uwagi użytkownika na stronie internetowej.

Webinary – bardzo dobra forma do budowania relacji z konsumentami i przełamania bariery między firmą, a klientem. 

E-book – możliwość pobrania ciekawych treści, które udostępniane są pod warunkiem np. podania adresu e-mail. Bardzo dobrze sprawdza się to przy budowaniu baz mailingowych. 

E-mail / Newsletter – e-mail jest nadal jednym z najpotężniejszych kanałów dla treści, a marketing automation może sprawić, że te wiadomości będą zawsze spersonalizowane i odpowiednie dla każdego indywidualnego użytkownika.

Infografiki – idealna forma do przedstawienia w graficzny sposób skomplikowanych procesów lub ujęcie statystyk, tak aby były łatwe do zapamiętania przez użytkowników. 

Automatyzacja content marketingu dorota mroczek mentorka

Jakie są najbardziej przydatne narzędzia do content marketingu?

  1. Grammarly

To program do sprawdzania pisowni, który oferuje również porady dotyczące gramatyki i stylu. Podstawowy plan jest darmowy i można go dodać do przeglądarki za pomocą rozszerzenia Google Chrome.  

  1. Wordtune

Narzędzie potrafi przekształcać zdania w Dokumentach Google, oferuję poprawki stylistyczne i gramatyczne w formie sugestii w dymku. Wysyła powiadomienie, jeśli zdanie jest zbyt długie i proponuje synonimy dla często powtarzanych zwrotów.

  1. Publuu

Jedno z najbardziej wszechstronnych narzędzi marketingu treści. Platforma oferuje możliwość zmiany plików PDF na interaktywne flipbooki. Możesz tworzyć treści
i sprzedawać swoje flipbooki jako eBooki lub cyfrowe magazyny, publikować je na swojej stronie internetowej lub w biuletynie e-mailowym.

  1. Hubspot

To kompleksowy pakiet narzędzi do marketingu treści – ale wiele osób używa go jako CMS. Zapewnia zasoby, które pomagają tworzyć treści, optymalizować je
i dystrybuować do klientów docelowych. Jest również wyposażony w pakiet narzędzi analitycznych, które pomogą Ci przeanalizować strategię marketingową.

  1. Buzz Sumo

To narzędzie do content marketingu pochłania dane z takich serwisów jak Facebook, Reddit, Twitter czy Pinterest, aby dostarczyć Ci analitykę wybranych słów kluczowych. Jest to największy na świecie zbiór danych o mediach społecznościowych.

Dobrze opracowana treść to jedno, umiejętność skierowania jej do odpowiedniego odbiorcy to drugie. Oba działania są równie ważne i muszą ze sobą współgrać, aby osiągnąć idealny efekt. A Ty, korzystasz z którychś z narzędzi do tworzenia content marketingu, czy zdajesz się sam na siebie?

Źródła

https://contentive.pl/blog/dlaczego-marketing-automation-potrzebuje-dobrych-tresci

https://publuu.com/pl/knowledge-base/narzedzi-do-content-marketingu/#Jakie_sa_najbardziej_przydatne_narzedzia_do_content_marketingu

https://feb.net.pl/blog/marketing-automation-czym-jest-i-na-czym-wlasciwie-polega-automatyzacja-marketingu