Z badań przeprowadzonych przez Lenskold Group i Pedowitz Group wynika, że skuteczność Content Marketingu wzrasta po zastosowaniu systemów automatyzujących marketing.
Rozwiązanie to usprawnia tworzenie, publikację i dystrybucję treści oraz monitoruje reakcje odbiorców na dostarczane im komunikaty.
Content marketing a marketing automation
Content marketing – koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno zdefiniowanej grupy odbiorców.
Content marketing to nie tylko tworzenie artykułów i postów na blogu. To kompleksowy marketing treści a więc wideo, podcasty, infografiki, e-booki i wiele innych form treści. Celem treści w content marketingu jest przede wszystkim budowanie zaangażowanej społeczności wokół Twojej marki.
Marketing automation – to zbiór czynności polegających na wykorzystaniu nowoczesnej technologii do tworzenia automatyzacji, aby skuteczniej dotrzeć do klienta. Jego głównym zadaniem jest dotarcie do odbiorców z treściami, które są bardzo spersonalizowanie.
Automatyzacja działań marketingowych to nie strategia jednorazowa, która daje natychmiastowe efekty. To raczej kompleksowy proces oparty na wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji (takich jak media społecznościowe, marketing e-mailowy, blogi), aby utrzymywać stały dialog z odbiorcami. Kluczowe jest stałe dostarczanie nowej, angażującej treści, która ma za zadanie przyciągać uwagę użytkowników i motywować ich do przeprowadzenia transakcji.
Formy komunikacji, jakie może wykorzystywać marketing automation
Blog – służy do poprawienia pozycji w wyszukiwarce, a także przyciąga i zatrzymuje uwagi użytkownika na stronie internetowej.
Webinary – bardzo dobra forma do budowania relacji z konsumentami i przełamania bariery między firmą, a klientem.
E-book – możliwość pobrania ciekawych treści, które udostępniane są pod warunkiem np. podania adresu e-mail. Bardzo dobrze sprawdza się to przy budowaniu baz mailingowych.
E-mail / Newsletter – e-mail jest nadal jednym z najpotężniejszych kanałów dla treści, a marketing automation może sprawić, że te wiadomości będą zawsze spersonalizowane i odpowiednie dla każdego indywidualnego użytkownika.
Infografiki – idealna forma do przedstawienia w graficzny sposób skomplikowanych procesów lub ujęcie statystyk, tak aby były łatwe do zapamiętania przez użytkowników.
Jakie są najbardziej przydatne narzędzia do content marketingu?
- Grammarly
To program do sprawdzania pisowni, który oferuje również porady dotyczące gramatyki i stylu. Podstawowy plan jest darmowy i można go dodać do przeglądarki za pomocą rozszerzenia Google Chrome.
- Wordtune
Narzędzie potrafi przekształcać zdania w Dokumentach Google, oferuję poprawki stylistyczne i gramatyczne w formie sugestii w dymku. Wysyła powiadomienie, jeśli zdanie jest zbyt długie i proponuje synonimy dla często powtarzanych zwrotów.
- Publuu
Jedno z najbardziej wszechstronnych narzędzi marketingu treści. Platforma oferuje możliwość zmiany plików PDF na interaktywne flipbooki. Możesz tworzyć treści
i sprzedawać swoje flipbooki jako eBooki lub cyfrowe magazyny, publikować je na swojej stronie internetowej lub w biuletynie e-mailowym.
- Hubspot
To kompleksowy pakiet narzędzi do marketingu treści – ale wiele osób używa go jako CMS. Zapewnia zasoby, które pomagają tworzyć treści, optymalizować je
i dystrybuować do klientów docelowych. Jest również wyposażony w pakiet narzędzi analitycznych, które pomogą Ci przeanalizować strategię marketingową.
- Buzz Sumo
To narzędzie do content marketingu pochłania dane z takich serwisów jak Facebook, Reddit, Twitter czy Pinterest, aby dostarczyć Ci analitykę wybranych słów kluczowych. Jest to największy na świecie zbiór danych o mediach społecznościowych.
Dobrze opracowana treść to jedno, umiejętność skierowania jej do odpowiedniego odbiorcy to drugie. Oba działania są równie ważne i muszą ze sobą współgrać, aby osiągnąć idealny efekt. A Ty, korzystasz z którychś z narzędzi do tworzenia content marketingu, czy zdajesz się sam na siebie?
Źródła
https://contentive.pl/blog/dlaczego-marketing-automation-potrzebuje-dobrych-tresci