You are currently viewing 5 skutecznych strategii tworzenia treści do social media.

5 skutecznych strategii tworzenia treści do social media.

W dzisiejszym świecie cyfrowej komunikacji, gdzie informacje przemieszczają się
z prędkością światła, media społecznościowe stają się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Wirtualne platformy nie tylko umożliwiają nam utrzymanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną, ale również otwierają drzwi do niezliczonych możliwości w sferze osobistej i zawodowej. Media społecznościowe to obowiązkowy punkt strategii marketingowej każdej firmy. Przede wszystkim kształtują interakcje z odbiorcami, w tym także z potencjalnymi klientami Twojej marki.

Tylko nagłówki

Już w latach 30. XX wieku David Ogilvy, jeden z pierwszych, najbardziej rozpoznawalnych twórców reklamy, określił, że 80% ludzi czyta tylko nagłówki, więc należy poświęcić im największą uwagę podczas pracy nad tekstem. Od tego momentu niewiele się zmieniło. Przeciętni internauci czytają same nagłówki i parę pierwszych linijek tekstu, nawet jeśli ten naprawdę ich interesuje.

Warto, więc zacząć tworzyć skuteczne nagłówki. Jak?

5 skutecznych strategii tworzenia treści do social media

5 skutecznych strategii tworzenia treści do social media:

  1. Przyciągające nagłówki

Skoro już wiadomo, że kluczowe w mediach społecznościowych są ciekawe, skuteczne nagłówki, to jak je stworzyć? Najlepiej wykorzystując lukę informacyjną, metodę wyliczanki lub umieszczając znane marki i nazwiska. 

Czym jest luka informacyjna? 

Luka informacyjna to różnica między naszą obecną wiedzą a tym, czego pragniemy dowiedzieć się dalej. To sprawia, że w naszych umysłach pojawia się pragnienie zapełnienia tej luki informacyjnej i tym samym potrzeba zapoznania się z pełną treścią, aby zrozumieć temat w całości. Można to osiągnąć dodając wyrażenie „tak naprawdę”, np. “Na czym tak naprawdę polega praca wirtualnej asystentki?” – podważa to obecną wiedzę odbiorcy i zachęca to jej zweryfikowania.

Czym różni się od metody wyliczanki? 

Metoda wyliczanki zawiera w nagłówku informacje, co znajduje się w tekście, czytelnik wie, co może znaleźć w tej publikacji, jest pewien, że otrzyma konkretne informacje na interesujący go temat, np. „5 pomysłów na biznes dla przedsiębiorczych kobiet”. 

  1. Akapity 

Media społecznościowe wymagają krótkich, zwięzłych treści. Akapity pomagają zorganizować tekst, dzieląc go na łatwiejsze do przeczytania fragmenty. Pozwala to odbiorcom na szybkie zrozumienie treści i skupienie się na kluczowych punktach. Najlepiej kieruj się zasadą: 1 myśl = 1 akapit, a pomiędzy poszczególnymi wątkami pozostaw pustą linijkę.

  1. Liczby

Ludzie lubią liczby – warto wziąć to pod uwagę i wykorzystywać ten fakt, gdy tylko jest taka możliwość. Liczby są konkretne i jednoznaczne. Dają czytelnikom jasny punkt odniesienia i precyzyjnie określają skalę lub ilość, co ułatwia zrozumienie przekazu. Forma cyfrowa będzie w ich przypadku dużo łatwiejsza do wychwycenia i zrozumienia, np. “ 80% ludzi czyta tylko nagłówki”.

  1. Infografiki i treści wizualne

Zastosowanie elementów wizualnych, takich jak infografiki, posiada ogromną siłę, jeśli chodzi o sprowadzanie zawiłych treści do prostszej formy i umożliwianie ich zrozumienia przez większą liczbę ludzi. Możesz tworzyć je na profesjonalnym poziomie używając darmowych programów do tworzenia grafik. Np. Canva posiada wiele gotowych szablonów i ogromne możliwości ich edycji. 

  1. Hashtagi

Hashtagi pozwalają odnaleźć Cię w sieci. Ułatwiają użytkownikom odnalezienie postów związanych z określonym tematem lub trendem, co pomaga w nawigacji i poszukiwaniu konkretnych informacji. Ludzie często przeszukują media społecznościowe w poszukiwaniu konkretnych treści związanych z danym hasztagiem. Używanie popularnych i aktualnych hashtagów pozwala włączyć się w aktualne trendy i dyskusje społecznościowe.

Dobra i wysokiej jakości treść jest niezbędna do prowadzenia skutecznej strategii w mediach społecznościowych. Wykorzystaj swoją kreatywność i twórz różnorodne materiały, które zachęcą Twoich odbiorców do interakcji. Wykorzystujecie powyższe strategie na swoich mediach społecznościowych? A może znacie skuteczniejsze?

Źródła:

https://dagmarapakulska.pl/jak-tworzyc-skuteczne-posty-w-social-mediach/

https://digitalx.pl/jak-tworzyc-lepsze-tresci-w-kanalach-social-media-9-krokow-do-budowania-zaangazowania-wsrod-internetowej-spolecznosci/

https://www.ranktracker.com/pl/blog/5-brilliant-ways-to-teach-your-audience-about-social-media/