W dzisiejszym świecie cyfrowej komunikacji, gdzie informacje przemieszczają się
z prędkością światła, media społecznościowe stają się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Wirtualne platformy nie tylko umożliwiają nam utrzymanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną, ale również otwierają drzwi do niezliczonych możliwości w sferze osobistej i zawodowej. Media społecznościowe to obowiązkowy punkt strategii marketingowej każdej firmy. Przede wszystkim kształtują interakcje z odbiorcami, w tym także z potencjalnymi klientami Twojej marki.
Tylko nagłówki
Już w latach 30. XX wieku David Ogilvy, jeden z pierwszych, najbardziej rozpoznawalnych twórców reklamy, określił, że 80% ludzi czyta tylko nagłówki, więc należy poświęcić im największą uwagę podczas pracy nad tekstem. Od tego momentu niewiele się zmieniło. Przeciętni internauci czytają same nagłówki i parę pierwszych linijek tekstu, nawet jeśli ten naprawdę ich interesuje.
Warto, więc zacząć tworzyć skuteczne nagłówki. Jak?
5 skutecznych strategii tworzenia treści do social media:
- Przyciągające nagłówki
Skoro już wiadomo, że kluczowe w mediach społecznościowych są ciekawe, skuteczne nagłówki, to jak je stworzyć? Najlepiej wykorzystując lukę informacyjną, metodę wyliczanki lub umieszczając znane marki i nazwiska.
Czym jest luka informacyjna?
Luka informacyjna to różnica między naszą obecną wiedzą a tym, czego pragniemy dowiedzieć się dalej. To sprawia, że w naszych umysłach pojawia się pragnienie zapełnienia tej luki informacyjnej i tym samym potrzeba zapoznania się z pełną treścią, aby zrozumieć temat w całości. Można to osiągnąć dodając wyrażenie „tak naprawdę”, np. “Na czym tak naprawdę polega praca wirtualnej asystentki?” – podważa to obecną wiedzę odbiorcy i zachęca to jej zweryfikowania.
Czym różni się od metody wyliczanki?
Metoda wyliczanki zawiera w nagłówku informacje, co znajduje się w tekście, czytelnik wie, co może znaleźć w tej publikacji, jest pewien, że otrzyma konkretne informacje na interesujący go temat, np. „5 pomysłów na biznes dla przedsiębiorczych kobiet”.
- Akapity
Media społecznościowe wymagają krótkich, zwięzłych treści. Akapity pomagają zorganizować tekst, dzieląc go na łatwiejsze do przeczytania fragmenty. Pozwala to odbiorcom na szybkie zrozumienie treści i skupienie się na kluczowych punktach. Najlepiej kieruj się zasadą: 1 myśl = 1 akapit, a pomiędzy poszczególnymi wątkami pozostaw pustą linijkę.
- Liczby
Ludzie lubią liczby – warto wziąć to pod uwagę i wykorzystywać ten fakt, gdy tylko jest taka możliwość. Liczby są konkretne i jednoznaczne. Dają czytelnikom jasny punkt odniesienia i precyzyjnie określają skalę lub ilość, co ułatwia zrozumienie przekazu. Forma cyfrowa będzie w ich przypadku dużo łatwiejsza do wychwycenia i zrozumienia, np. “ 80% ludzi czyta tylko nagłówki”.
- Infografiki i treści wizualne
Zastosowanie elementów wizualnych, takich jak infografiki, posiada ogromną siłę, jeśli chodzi o sprowadzanie zawiłych treści do prostszej formy i umożliwianie ich zrozumienia przez większą liczbę ludzi. Możesz tworzyć je na profesjonalnym poziomie używając darmowych programów do tworzenia grafik. Np. Canva posiada wiele gotowych szablonów i ogromne możliwości ich edycji.
- Hashtagi
Hashtagi pozwalają odnaleźć Cię w sieci. Ułatwiają użytkownikom odnalezienie postów związanych z określonym tematem lub trendem, co pomaga w nawigacji i poszukiwaniu konkretnych informacji. Ludzie często przeszukują media społecznościowe w poszukiwaniu konkretnych treści związanych z danym hasztagiem. Używanie popularnych i aktualnych hashtagów pozwala włączyć się w aktualne trendy i dyskusje społecznościowe.
Dobra i wysokiej jakości treść jest niezbędna do prowadzenia skutecznej strategii w mediach społecznościowych. Wykorzystaj swoją kreatywność i twórz różnorodne materiały, które zachęcą Twoich odbiorców do interakcji. Wykorzystujecie powyższe strategie na swoich mediach społecznościowych? A może znacie skuteczniejsze?
Źródła:
https://dagmarapakulska.pl/jak-tworzyc-skuteczne-posty-w-social-mediach/
https://www.ranktracker.com/pl/blog/5-brilliant-ways-to-teach-your-audience-about-social-media/