Zastanawiasz się, czy w obecnych czasach zdominowanych przez media społecznościowe ktoś jeszcze czyta maile? Okazuję się, że tak! Co więcej, to skuteczniejsza forma komunikacji niż mogło Ci się wydawać. E-mail marketing stanowi jedną z najtańszych i najprostszych dróg do zapewnienia sukcesu Twojej strony internetowej czy sklepu online.
Często słyszymy narzekania na ilość wiadomości e-mail w naszych skrzynkach odbiorczych, jednak jednocześnie sami ciągle generujemy mnóstwo takich e-maili na co dzień. Dlaczego tak się dzieje? Powód jest prosty – maile są skuteczne, spersonalizowane, a dodatkowo większość z nas korzysta z komunikacji mailowej w pracy.
Jednym z rodzajów komunikacji marketingowej opartej o pocztę elektroniczną jest newsletter. Czym jest i jakie są zalety jego wykorzystania?
Czym jest newsletter?
Newsletter to wiadomość e-mail wysyłana regularnie osobom, które świadomie podpiszą zgodę na ich dostarczanie. Wiadomości te mogą zawierać prosty tekst, grafiki, obrazy lub nawet animację. W ten sposób możesz poinformować swoich klientów o nowościach, promocjach, zmianach w sklepie internetowym czy najnowszej ofercie.
Co musi zawierać newsletter?
Dobrze zaprojektowany newsletter powinien zawierać stałe elementy, które pomogą przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć zaangażowanie.
- Nagłówek i logo w górnej części newslettera, które jasno identyfikują nadawcę.
- Krótka teść, łatwa do przyswojenia. Akapity, punkty i podziały, aby ułatwić czytanie.
- Call to Action (CTA) – wyraźne zachęty do działania, takie jak przyciski do zakupu, linki, zapisu na webinar czy udziału w konkursie.
- Wizualne elementy, takie jak zdjęcia, grafiki czy infografiki, mogą wzmocnić przekaz i przyciągnąć uwagę odbiorców.
- Dane kontaktowe, takie jak adres e-mail czy numer telefonu, aby subskrybenci mogli się skontaktować.
- Wyraźny link do wypisania się z listy subskrybentów, aby dać odbiorcom kontrolę nad tym, czy chcą dalej otrzymywać wiadomości.
Dlaczego warto mieć newsletter?
Newsletter stanowi ważne narzędzie w budowaniu relacji z odbiorcami, promowaniu usług, generowaniu sprzedaży oraz wzmacnianiu wizerunku marki. Kluczem do sukcesu jest dostarczanie wartościowych i interesujących treści oraz systematyczność w wysyłkach.
Oto 5 zalet korzystania z newslettera:
- Skuteczna metoda komunikacji z użytkownikami
Odbiorcy świadomie wyrażający zgodę na otrzymywanie Twojego newslettera to baza użytkowników, której nikt Ci nie zabierze, ponieważ Ci ludzie sami wyrazili zgodę, aby otrzymywać maile od Ciebie. Są zainteresowani Twoimi treściami i nie jesteś zależna od żadnej zewnętrznej platformy.
- Budowanie bazy danych
Newsletter to świetny sposób na gromadzenie danych kontaktowych potencjalnych klientów. Poprzez zachęcanie do subskrypcji, tworzysz bazę osób zainteresowanych Twoimi treściami i ofertą. Te cenne informacje pozwalają na długotrwałą komunikację.
- Możliwość personalizacji
Dopasowując treści do indywidualnych oczekiwań odbiorców, zwiększasz ich zadowolenie z otrzymywanych treści. Tym samym budujesz większe zaufanie do swojej marki, co finalnie skutkuje większą skłonnością klienta do inwestowania w Twoje produkty i usługi niż w oferty konkurencji.
- Niskie koszty
Koszty związane z przesyłką e-maili są często niższe niż tradycyjne formy reklamy. To dlatego, że posiadasz już gotową bazę subskrybentów, którzy sami zapisali się do Twojego newslettera. Jedyne koszty więc, to koszty związane z opłatą narzędzi do wysyłki newsletterów, choć wiele z nich oferuje swoje usługi za darmo w określonym zakresie.
- Segmentacja
Wiadomo, jak irytujące jest, otrzymywanie wiadomości, które zupełnie nie odpowiadają na nasze potrzeby. Segmentując klientów docieramy tylko do osób, które sobie wybierzemy, które są danym komunikatem zainteresowane, np. rzadko otwierających nasze maile, obecni klienci czy niekupujący klienci.
Newsletter może nie tylko utrzymać istniejącą bazę klientów, ale także przyciągnąć nowych. Budowanie relacji, dostarczanie informacji i promocja to tylko niektóre z zalet, jakie przynosi ze sobą e-mail marketing. A Ty, korzystasz z newslettera? Zapisujesz się na newsletter innych, aby być na bieżąco? A może dla innych korzyści?
Jeśli zastanawiasz, się jakie programy mogą ułatwić Ci wysyłkę newslettera, serdecznie zapraszam Cię do pobrania tego e-booka w której zawarłam sprawdzone programy do wysyłki maili.