You are currently viewing Top  7 nagłówków, dzięki którym przyciągniesz odbiorców!

Top  7 nagłówków, dzięki którym przyciągniesz odbiorców!

Dlaczego nagłówek jest tak ważny?

Odbiorca, decyzję o tym czy przeczyta dany post, wpis czy artykuł podejmuje na podstawie nagłówka. To one mają tę magiczną moc przyciągania nas, bądź niestety odpychania. Niektóre źródła podają nawet, że aż 80% ludzi czyta tylko nagłówek bez dalszego angażowania się w treść. Dobrze przemyślane nagłówki w dużym stopniu pomagają w zwiększeniu zasięgów u grupy docelowej. Pytanie brzmi zatem, jak przekonać tę olbrzymią grupę odbiorców do przeczytania właśnie Twojego tekstu i to w całości?

Plotkarski clickbait przestaje działać.

Pomyśl o tym, ile razy weszłaś w dany artykuł tylko ze względu na to, że nagłówek przyciągnął Twoją uwagę, a artykuł sam w sobie Cię finalnie rozczarował?

Dzieje się tak, ze względu na stosowanie clickbaitów przez magazyny plotkarskie, które bardzo często wyciągają fragment całkowicie pozbawiony kontekstu i dają go jako nagłówek. Takie zabiegi niestety jeszcze bardziej negatywnie wpływają na to czytelność artykułów, ze względu na to, że boimy się o to, że jest to kolejny przykład „przynęty” tylko po to, abyśmy weszli na daną stronę.

A co jeśli Ci powiem, że można stworzyć nagłówki, które będą działać jeszcze lepiej od tych z portali plotkarskich?

7 sposobów na skuteczne nagłówki przyciągające wzrok!

Nagłówek oparty na emocjach i entuzjazmie

–  jest to prosty nagłówek, ale zarazem będzie zawierał w sobie element autentyczności*

– element entuzjazmu lub emocji będzie przyciągał uwagę odbiorcy, ponieważ wychodzi z założenia, że nie chcemy go oszukać skoro stosujemy argumenty emocjonalne 

– używaj słów potwierdzających tekst, do którego używany jest dany nagłówek 

Top 7 nagłówków, dzięki którym przyciągniesz odbiorców

Nagłówek oparty na liczbie 

– treść, którą chcesz przekazać podziel na punkty 

– użyj w nagłówku liczby odpowiadającej liczbie poruszanych przez Ciebie punktów 

– nie twórz długich list – lepiej krótsze a częstsze

– używaj mniej typowych liczb – nie tylko bardziej przyciągają wzrok, ale również uwiarygodniają nagłówek 

– na przykład: Moje top 4 narzędzia dla WA

Nagłówek oparty na pytaniu 

– wyglądem przypomina zapytanie  w wyszukiwarce 

– od razu uwzględnij, co dzięki tej treści zyska odbiorca

– stosuj gry słów oraz słowa wieloznaczne 

– na przykład: Jak pozyskać nowych klientów?

Nagłówek oparty na skrótach 

– uwolnij czas swoim odbiorcom – dzięki poradom umożliwiającym pójście drogą na skróty 

– ludzie lubią wiedzieć, ile czasu może zająć im dana czynność – w miarę możliwości dodawaj ograniczenia czasowe, oczywiście muszą być one wiarygodne 

– używaj gry słów 

– na przykład: Z tym e-bookiem nauczysz się nowego zawodu w ciągu tylko 30 dni!

Nagłówek oparty na tajnej wiedzy 

– stwarzanie pozoru, że tylko Ty to wiesz 

– budowanie wizerunku eksperta na dany temat 

– dzielenie się swoimi poradami 

– na przykład: Dzięki temu kursowi, zdobędziesz mnóstwo potrzebnych informacji dla WA!

Nagłówek oparty na przykładzie 

– lubimy się na kimś bądź na czymś wzorować

– odwoływanie się do konkretnej sytuacji 

– na przykład: Chcesz zbudować biznes w dwa lata? Koniecznie musisz przeczytać tego e-booka i poznać moją historię!

Nagłówek oparty na kilku sposobach 

– można również łączyć ze sobą różne rodzaje nagłówków 

– dzięki temu, jeszcze bardziej przykuwają uwagę, 

– przykład nagłówek oparty na liczbach połączony z nagłówkiem opartym o emocjach 

– nagłówek oparty na liczbach połączony z nagłówkiem opartym o pytanie 

Top 7 nagłówków, dzięki którym przyciągniesz odbiorców social media blog jak pisać


Podsumowując:

Pamiętaj o tym, aby zawsze opierać się na autentycznych faktach w nagłówkach, do których odniesiesz się później w tekście. Nie warto jest pisać clickbaitów, i zmuszać swoich odbiorców do czytania całego tekstu, tylko po to, aby na końcu dowiedzieli się, że to nie jest prawda co zostało napisane w nagłówku. Jest to sposób na tylko chwilowe przyciągnięcie odbiorcy, ponieważ wystarczy tylko kilka takich sytuacji, a straci on do Ciebie zaufanie, a precyzyjnie do Twoich nagłówków. Długofalowe zdecydowanie skuteczniejsze okazują się dobrze przemyślane nagłówki, ale wprowadzające one do tekstu. 

* Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat autentyczności w social mediach to zapraszam Cię do TEGO WPISU.