You are currently viewing Kim jest Online Brand Manager?

Kim jest Online Brand Manager?

W dzisiejszym świecie, w którym internet i media społecznościowe odgrywają kluczową rolę, pojawiają się nowe zawody, które zmieniają sposób, w jaki firmy budują swoją markę i komunikują się z klientami. Jednym z takich zawodów jest Online Brand Manager, czyli specjalista ds. zarządzania marką w przestrzeni internetowej.

Dla każdej firmy, sposób, w jaki jest postrzegana, jest niezmiernie ważny. Osoba, która dba o to, aby stworzyć jak najlepsze trwałe wrażenie na konsumentach doprowadza zatem do tego, że szybko rośnie poziom sprzedaży. Ponadto, brand manager śledzi aktualne trendy w branży, co pozwala Twojej firmie utrzymywać się na czele w zakresie działań marketingowych.

W dobie internetu i mediów społecznościowych, gdzie informacje podróżują
w mgnieniu oka, Online Brand Managerzy stają się kluczowymi graczami w sukcesie biznesu. Sama w marcu 2023 roku postanowiłam zostać Brand Managerem i udało mi się zdobyć ten zawód po 4 miesiącach nauki w Instytucie Marki Online i Komunikacji – IMOK. Uważam, że była to świetna decyzja wzbogacająca moje kompetencje.

online brand manager wirtualna asystentka dorota mroczek nowy wpis na blogu blog zawód praca przebranżowienie (1)

Kim jest Online Brand Manager?

Online Brand Manager to osoba odpowiedzialna za strategię, budowanie
i promowanie marki firmy w internecie. To nie tylko specjalista od marketingu internetowego, ale również strażnik wizerunku marki online. Jego celem jest zapewnienie, że firma jest widoczna w sieci, a jej marka jest postrzegana pozytywnie przez klientów.

Online Brand Manager to przede wszystkim specjalista ds. zarządzania marką w przestrzeni internetowej. Jego głównym zadaniem jest koncentracja na budowaniu, promowaniu i ochronie marki firmy w środowisku online. 

Jakie są zadania Brand Managera?

Brand Manager to osoba pracująca w dziale marketingu, która odpowiada za wdrożenie i realizowanie strategii marki oraz komunikacji w przedsiębiorstwie. To strategiczny partner każdego biznesu, który działa samodzielnie na powierzonym obszarze i przydzielonych zadaniach.

Przykładowe zadania Brand Managera to: 

  • zarządzanie komunikacją i promocją, 
  • analiza rynku oraz konkurencji, 
  • kontrola efektywności działań marketingowych, 
  • opracowywanie, wdrażanie i rozwijanie strategii marketingowej
  • nadzór nad prawidłowo przygotowaną ofertą promocyjną 
  • zapewnienie prawidłowego przepływu informacji 

Online Brand Manager a Wirtualna Asystentka – czym się różnią?

Wirtualna asystentka to osoba, która zdalnie wspiera klienta w różnorakich zadaniach. Wachlarz usług, jakie może zaoferować, jest naprawdę szeroki. To od wirtualnej  asystentki zależy, w której specjalizacji się rozwija. Zdarza się jednak, że klienci nie wiedzą, jakie zadania delegować i czego oczekiwać od WA narzucając tym samym zbyt wiele obowiązków. Warunkiem efektywnej współpracy jest zrozumienie przez obie strony, jakie obowiązki i w jakim zakresie wykonuje zatrudniona osoba. Może właśnie odpowiedniejszą osobą z niektórych przypadkach będzie online brand manager?

online brand manager wirtualna asystentka różnice dorota mroczek nowy wpis na blogu blog zawód praca przebranżowienie (1)

Czym konkretnie może zajmować się wirtualna asystentka?

  • Prowadzeniem profili w mediach społecznościowych.
  • Copywritingiem.
  • Przygotowywaniem i wysyłką newslettera.
  • Tworzeniem i prowadzeniem kampanii marketingowych.
  • Przygotowaniem ofert pracy.
  • Zebraniem CV, selekcją, kontaktem z kandydatami.
  • Analizą rynku.
  • Prowadzeniem kalendarza.

Wirtualna asystentka po prostu wykonuje zlecone jej konkretne zadania i trzyma się szczegółowych wytycznych: terminu realizacji, procedur, harmonogramu i instrukcji. Zlecenie jest wykonywane przez wirtualną asystentkę, a następnie przekazane do akceptacji. W trakcie wykonywania zadania asystentka jest dostępna w razie potrzeby, na przykład w przypadku niejasności lub nowych wytycznych związanych z zadaniem. Na końcu sprawdza się gotowe zadania i zgłasza ewentualne poprawki.

Online Brand Manager jest osobą odpowiedzialną za całokształt działań tworzących wizerunek Twojej marki w digitalu. Online Brand Managera to samodzielny partner biznesu. Razem z Tobą analizuje strategię, określa cele oraz metody ich osiągnięcia, co zazwyczaj ma miejsce na regularnych cotygodniowych spotkaniach. Po ustaleniu wszystkich szczegółów przejmuje pełną odpowiedzialność za ich realizację. Samodzielnie opracowuje taktyki i plany działania, ustala harmonogram prac, a także tworzy zespół i przekazuje zadania. Najważniejszy jest dla niego osiągnięty wynik. Taka forma współpracy daje online brand managerowi większe możliwości i zmniejsza Twoją odpowiedzialność.

Podsumowanie

Podsumowując rola Online Brand Managera polega na skoncentrowanym budowaniu pozytywnego wizerunku marki, zapewnieniu, że firma jest konkurencyjna
w przestrzeni online i osiągnięciu celów biznesowych. A Ty – kogo usług potrzebujesz bardziej – Online Brand Managera czy Wirtualnej Asystentki?

Źródła:

https://www.pasjawpracy.pl/kim-jest-online-brand-manager/