W dzisiejszym świecie, w którym internet i media społecznościowe odgrywają kluczową rolę, pojawiają się nowe zawody, które zmieniają sposób, w jaki firmy budują swoją markę i komunikują się z klientami. Jednym z takich zawodów jest Online Brand Manager, czyli specjalista ds. zarządzania marką w przestrzeni internetowej.
Dla każdej firmy, sposób, w jaki jest postrzegana, jest niezmiernie ważny. Osoba, która dba o to, aby stworzyć jak najlepsze trwałe wrażenie na konsumentach doprowadza zatem do tego, że szybko rośnie poziom sprzedaży. Ponadto, brand manager śledzi aktualne trendy w branży, co pozwala Twojej firmie utrzymywać się na czele w zakresie działań marketingowych.
W dobie internetu i mediów społecznościowych, gdzie informacje podróżują
w mgnieniu oka, Online Brand Managerzy stają się kluczowymi graczami w sukcesie biznesu. Sama w marcu 2023 roku postanowiłam zostać Brand Managerem i udało mi się zdobyć ten zawód po 4 miesiącach nauki w Instytucie Marki Online i Komunikacji – IMOK. Uważam, że była to świetna decyzja wzbogacająca moje kompetencje.
Kim jest Online Brand Manager?
Online Brand Manager to osoba odpowiedzialna za strategię, budowanie
i promowanie marki firmy w internecie. To nie tylko specjalista od marketingu internetowego, ale również strażnik wizerunku marki online. Jego celem jest zapewnienie, że firma jest widoczna w sieci, a jej marka jest postrzegana pozytywnie przez klientów.
Online Brand Manager to przede wszystkim specjalista ds. zarządzania marką w przestrzeni internetowej. Jego głównym zadaniem jest koncentracja na budowaniu, promowaniu i ochronie marki firmy w środowisku online.
Jakie są zadania Brand Managera?
Brand Manager to osoba pracująca w dziale marketingu, która odpowiada za wdrożenie i realizowanie strategii marki oraz komunikacji w przedsiębiorstwie. To strategiczny partner każdego biznesu, który działa samodzielnie na powierzonym obszarze i przydzielonych zadaniach.
Przykładowe zadania Brand Managera to:
- zarządzanie komunikacją i promocją,
- analiza rynku oraz konkurencji,
- kontrola efektywności działań marketingowych,
- opracowywanie, wdrażanie i rozwijanie strategii marketingowej
- nadzór nad prawidłowo przygotowaną ofertą promocyjną
- zapewnienie prawidłowego przepływu informacji
Online Brand Manager a Wirtualna Asystentka – czym się różnią?
Wirtualna asystentka to osoba, która zdalnie wspiera klienta w różnorakich zadaniach. Wachlarz usług, jakie może zaoferować, jest naprawdę szeroki. To od wirtualnej asystentki zależy, w której specjalizacji się rozwija. Zdarza się jednak, że klienci nie wiedzą, jakie zadania delegować i czego oczekiwać od WA narzucając tym samym zbyt wiele obowiązków. Warunkiem efektywnej współpracy jest zrozumienie przez obie strony, jakie obowiązki i w jakim zakresie wykonuje zatrudniona osoba. Może właśnie odpowiedniejszą osobą z niektórych przypadkach będzie online brand manager?
Czym konkretnie może zajmować się wirtualna asystentka?
- Prowadzeniem profili w mediach społecznościowych.
- Copywritingiem.
- Przygotowywaniem i wysyłką newslettera.
- Tworzeniem i prowadzeniem kampanii marketingowych.
- Przygotowaniem ofert pracy.
- Zebraniem CV, selekcją, kontaktem z kandydatami.
- Analizą rynku.
- Prowadzeniem kalendarza.
Wirtualna asystentka po prostu wykonuje zlecone jej konkretne zadania i trzyma się szczegółowych wytycznych: terminu realizacji, procedur, harmonogramu i instrukcji. Zlecenie jest wykonywane przez wirtualną asystentkę, a następnie przekazane do akceptacji. W trakcie wykonywania zadania asystentka jest dostępna w razie potrzeby, na przykład w przypadku niejasności lub nowych wytycznych związanych z zadaniem. Na końcu sprawdza się gotowe zadania i zgłasza ewentualne poprawki.
Online Brand Manager jest osobą odpowiedzialną za całokształt działań tworzących wizerunek Twojej marki w digitalu. Online Brand Managera to samodzielny partner biznesu. Razem z Tobą analizuje strategię, określa cele oraz metody ich osiągnięcia, co zazwyczaj ma miejsce na regularnych cotygodniowych spotkaniach. Po ustaleniu wszystkich szczegółów przejmuje pełną odpowiedzialność za ich realizację. Samodzielnie opracowuje taktyki i plany działania, ustala harmonogram prac, a także tworzy zespół i przekazuje zadania. Najważniejszy jest dla niego osiągnięty wynik. Taka forma współpracy daje online brand managerowi większe możliwości i zmniejsza Twoją odpowiedzialność.
Podsumowanie
Podsumowując rola Online Brand Managera polega na skoncentrowanym budowaniu pozytywnego wizerunku marki, zapewnieniu, że firma jest konkurencyjna
w przestrzeni online i osiągnięciu celów biznesowych. A Ty – kogo usług potrzebujesz bardziej – Online Brand Managera czy Wirtualnej Asystentki?
Źródła: