Wywołuj nieprzewidywalne emocje!
Skuteczny marketing ma na celu wywoływać niespodziewane emocje.
Dzięki niektórym metodom, które mam zamiar dzisiaj Ci przedstawić możesz nawet zmieniać sposób myślenia, czy zachowania.
Brzmi to dość skomplikowanie, jak można zmienić tok myślenia, ale uwierz mi po przeczytaniu tego artykułu, będziesz wiedziała, że nie jest to tak trudne jakby się wydawało. Wystarczy odrobina kreatywności i wszystko jest możliwe.
Sekret lead magnetu, czyli reciprocity principle
Reciprocity principle, a właściwie zasada wzajemności, mówiąca o tym, że nie chcemy być wobec kogoś dłużni.
W momencie kiedy dostajemy coś za darmo czujemy się być zobowiązani w stosunku do tej osoby, nie lubimy mieć u kogoś długów. Z psychologicznego punktu widzenia, kiedy dostajemy produkt za darmo, postanawiamy sprawdzić co dana firma/osoba może nam zaoferować więc odwiedzamy jej stronę w celu przejrzenia oferty.
W takim momencie klient, jest jeszcze skłonniejszy do dokonania zakupu, ponieważ chce nam się odwdzięczyć za poświęcony czas na przygotowanie treści za darmo.
A Ty masz już darmowy e-book „62 narzędzia dla Freelencera i Wirtualnej Asystentki”
Jeśli nie to teraz masz najlepszą okazję, aby go pobrać.
Nawet kiedy nie zdecyduje się na finalny zakup, to i tak w pewien sposób nam się za to odwdzięcza czy to w postaci wyświetleń na profilu, czy też konwersji na stronie co pozytywnie wpływa na SEO. Pamiętaj więc o tym, aby, tworzyć i stosować lead magnety, ponieważ bardzo dobrze wpływają one na rozpoznawalność Twojej marki.
Musisz to wiedzieć!
Przyznaję się, troszkę to zmieniłam, tak właściwie metoda nazywa się must have, czyli musisz to mieć, bo.
I tutaj interpretacja jest dowolna, jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia.
Może to być na przykład:
– musisz to mieć, bo bez tego kursu trudno będzie Ci pracować jak Wirtualna Asystentka,
– musisz mieć tę książkę, bo inaczej nie będziesz wiedziała o najnowszych przepisach dotyczących działalności nierejestrowanej,
– musisz skorzystać z tego mentoringu, inaczej zatrzymasz się w miejscu,
– musisz mieć profesjonalne oferty dla swoich klientów dlatego, aby zaoszczędzić swój czas, kup gotowe szablony ofert.
Widzisz ta metoda, oprócz elementu musisz to mieć i wytłumaczenia, dlaczego zawiera również aspekt emocjonalny. W każdym podanym przykładzie oprócz elementu stałego jest odwołanie do emocji i do danego produktu. Takie połączenia naprawdę bardziej się sprawdzają niż proste kup tę książkę, ponieważ odbiorca nie ma wtedy wrażenia, że jest to skierowane konkretnie do niego, nie utożsamia się z tym.
Nic tak dobrze się nie sprzedaje jak historia
Zdecydowanie lepszy odbiór mają ciekawe, interesujące historie niż prosty i pozbawiony emocji przekaz. Opiera się to zarówno na autentyczności jak i storytellingu. O obu metodach wspominałam Ci już o tym na tym blogu dlatego od razu Cię do nich odsyłam, aby w tym móc Ci przedstawić inne metody.
Media Markt przełamuje schematy!
Zdarza Ci się taka sytuacja, w której przewidujesz to co możesz zaraz przeczytać? Tak działa ludzki mózg, że bardzo często opiera się na pewnych schematach.
W momencie kiedy poprawnie domyślisz się, co będzie dalej nie sprawia to na Tobie żadnego wrażenia, ponieważ przywykłaś do takiego zjawiska.
Teraz pomyśl sobie co by było gdybyś, przeczytała bądź usłyszała coś, czego kompletnie byś się nie spodziewała?
Na pewno w takiej sytuacji towarzyszyłby Ci szok i lekkie niedowierzanie. Jedno jest pewne, na pewno zapadłoby Ci to w pamięć, dlatego, abyś następnym razem mogła to przewidzieć.
Znasz to przysłowie „Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy”, zapewne w Twojej głowie automatycznie brzmi jego końcówkę „trochę lata”, a co jeśli Cię zaskoczę i powiem „kup zmywarkę”.
“Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, kup zmywarkę”
Teraz w Twojej głowie zapewne pojawia się milion pytań, o jaką zmywarkę chodzi. Sama przeżyłam szok, gdy tylko zobaczyłam tę reklamę.
Otóż firma MediaMarkt, postanowiła wykorzystać tę technikę, w jednej ze swoich reklam. Udowodniając, że wystarczy zamienić dwa słowa znanej rymowanki, aby wszystkich zszokować i uzyskać efekt tego, że słysząc tę rymowankę nie będziesz już tylko myślała o lecie, ale również o zmywarce i MediaMarkt, a przecież o to chodzi.*
Metoda ta bardzo dobrze sprawdza się w tworzeniu zarówno reklam, jak i sloganów reklamowych.
*Wspomnienie marki MediaMarkt nie stanowi żadnej formy promocji tej marki, jest to tylko praktyczny przykład wykorzystania metody psychologicznej w marketingu.
Źródła
https://pl.wix.com/blog/artykul/psychologia-marketingu#viewer-65fd6
https://patrykkalinowski.com/polski-copywriting/kwiecien-plecien-kup-zmywarke/