Wydanie produktu cyfrowego to świetny sposób na rozpowszechnienie swojej wiedzy i zarabianie na tym, co kochasz robić.
Dlaczego warto wydać swój produkt cyfrowy?
– jest to łatwe i niedrogie. Nie musisz martwić się o koszty druku czy dostawy, ponieważ produkt cyfrowy jest dostępny natychmiast po zakupie.
– możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców. Dzięki internetowi Twój produkt może trafić do ludzi na całym świecie.
– możesz zarabiać na swoim produkcie przez długi czas. Produkt cyfrowy jest zawsze dostępny i możesz go sprzedawać w nieskończoność. Czy to nie jest fantastyczne?
Nie czekaj, wydaj swój produkt cyfrowy i zacznij zarabiać na tym, co kochasz robić!
Z jednej strony raz włożona praca będzie procentować przez długi czas, ale… jak w ogóle się za to zabrać? Skąd wziąć pomysł na swój produkt? W jaki sposób go zrealizować?
Często (a zwłaszcza po raz pierwszy) wydaje nam się, że wydanie produktu cyfrowego to ogrom pracy i nie wiadomo, od czego w ogóle zacząć.
Chcę Ci pokazać, że to może być łatwiejsze, niż przypuszczasz! Liczy się odpowiednie podejście.
Mój pierwszy produkty cyfrowy- szkolenie z LinkedIn, powstał tylko w 4 dni!
Ja to zrobiłam, Ty też możesz. To wszystko jest w Twoim zasięgu.
Gdy masz pomysł, wiedzę i wiesz, co chcesz przekazać, to zostaje tylko ogarnięcie kwestii technicznych i po problemie.
Zobaczysz, apetyt na tworzenie produktów cyfrowych rośnie w miarę jedzenia.
Ja, na ten moment, mam za sobą wydanie już 9 produktów cyfrowych i nie zwalniam tempa (e-booka, workbooki, szkolenia i kursy online).
Jak to robię? To prostsze, niż myślisz i opiera się na 3 głównych krokach.
Przygotuj treść
Oczywiście pierwszym, fundamentalnym krokiem jest wiedzieć, co i komu chcemy przekazać. Tworząc produkt cyfrowy musimy wiedzieć, na jakich treściach chcemy się skupić i w jakiej formie tę treść najlepiej przekazać. Jeśli szukasz pomysłu na swój produkt, w tym wpisie opisuje, jak przygotować produkt skrojony na miarę potrzeb Twoich klientów.
Nadaj formę
Wybór jest spory. Może być to na przykład: szkolenie, ebook, workbook, kurs online.
Według mnie najlepszą formą na początek jest e-book. W porównaniu z wypuszczeniem kursu online, koszty stworzenia e-booka są niższe. Forma video wymaga (czasami) odpowiedniego sprzętu, montażu oraz platformy, na której pojawi się kurs (aczkolwiek niekoniecznie i o tym mówię w bezpłatnym szkoleniu):
Moim ulubionym narzędziem, zarówno dla e-booka, jak i formy video jest… canva! Nawet podstawowa, darmowa wersja tego programu daje możliwości wystarczające do przygotowania produktu cyfrowego.
Gdy już umieścisz treść, przygotujesz ją graficznie, należy pobrać gotowy plik. Czas na ostatni krok, czyli…
Opublikuj
Sytuacja z PDF, z e-bookiem jest prostsza, bo można go łatwo wysłać za pomocą maila.
Natomiast jeżeli chodzi o nagranie to najlepiej umieścić je na Vimeo lub YouTube
i dostosować odpowiednio ustawienia prywatności, wyświetlania pliku. Następnie link
do video wysyłamy osobom, które wykupiły do niego dostęp. Taki link również polecam umieścić w pliku pdf.
Jeżeli nie masz swojego sklepu internetowego, możesz skorzystać z gotowych platform do sprzedaży swoich produktów, np. Fansi, 1koszyk.
Brzmi skomplikowanie? Poświęć 16 minut na obejrzenie mojego bezpłatnego szkolenia, które Ci wszystko rozjaśni 🙂
Pamiętaj, że samo nagranie, samo wydanie, napisanie e-booka, szkolenia to nie jest wszystko. Jest jeszcze sprzedaż, działania strategiczne i marketingowe, o które warto zadbać, żeby nasz wkład pracy osiągnął sukces.
Jeżeli chciałabyś zobaczyć, jak omawiam krok po kroku wszystkie działania, pokazuję programy i dzielę się moim doświadczeniem, zapisz się po darmowe szkolenie.
Nie odkładaj swoich marzeń na później, zacznij już dziś pracować na swoją niezależność.