You are currently viewing Dlaczego warto nagrywać Instagram Reels?

Dlaczego warto nagrywać Instagram Reels?

Dlaczego warto nagrywać Instagram Reels?

Czy Instagram Reels mogą zastąpić TikToka? Niedługo miną 2 lata odkąd Instagram wprowadził nową funkcję na swojej platformie – możliwość tworzenia krótkich filmików inspirowanych cieszącymi się dużą popularnością tiktokami.

Co należy wiedzieć o Instagram Reels? Czy warto je wykorzystać w celu promowania działalności Twojej marki przez dobrze ukazany content?

Reelsy to stosunkowo nowa opcja dostępna na Instagramie i Facebooku, która pozwala użytkownikom na tworzenie krótkich filmików trwających od 3 do 90 sekund w pionowym formacie, idealnie przystosowanym dla smartfonów.

Podobnie jak na TikToku, możliwości edycji obejmują dodanie muzyki, zmianę prędkości filmiku, dołączenie wybranych efektów wizualnych rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality) a także dodanie tekstu, hashtagów, emotikonek czy plików GIF.

Celem reelsów jest przyciągnięcie uwagi za pomocą kreatywności. Oglądanie czegoś więcej niż statycznych zdjęć w aktualnościach sprawia, że użytkownicy są bardziej zainteresowani naszym contentem i spędzają więcej czasu na jego odkrywaniu

Dlaczego warto nagrywać Instagram Reels dorota mroczek rolki instagram marka osobista odbiorcy biznes online wirtualna asystentka 2

Instagram Reels a InstaStories – czy to jest to samo?

Zdecydowanie NIE. Główną różnicą między stories na Instagramie a rolkami jest przede wszystkim grono odbiorców. Stories wyświetlają tylko osoby, które obserwują Twój profil i widzą twoje treści w aktualnościach na głównej stronie. 

Instagram Reels wyświetlane są wszystkim użytkownikom platformy. Dzięki wykorzystaniu Instagram Reels, twoje treści mogą trafić również do osób, które wcześniej nie były świadome Twojego istnienia i przypadkowo zaczęły przeglądać reelsy innych profili w zakładce “Rolki”. To naprawdę korzystne, jeśli zależy Ci na poszerzeniu swojego zasięgu o nowych odbiorców i może przynieść wiele nowych obserwujących.

Dlaczego więc warto nagrywać Instagram Reels?

  1. Przyciąganie nowych obserwujących – filmiki wyświetlają się użytkownikom na podstawie treści, które wcześniej polubili oraz ich lokalizacji. Dodatkowo, jeśli osoba zacznie oglądać filmik z innego profilu na głównej stronie to niżej zaczną wyświetlać się inne o podobnej tematyce – docierając tym samym do dużej liczby potencjalnych nowych obserwujących.
  2. Zasięg i widoczność – według Statystyk Marketingu Wideo udostępnionych przez MarketSplash.com 82% globalnego ruchu internetowego w 2022 r. pochodziło z wideo. Tworzysz treści w portalach społecznościowych, prowadzisz bloga lub sklep? W takim przypadku lepiej zapoznaj się z Instagram Reels, ponieważ aż 95% konsumentów twierdzi, że łatwiej zapamiętuje informacje, gdy są prezentowane w formacie wideo.
  3. Popularność – według danych z Instagrama ponad 90% użytkowników obserwuje jakąś firmę na swoim profilu, a rolki każdego dnia uzyskują ponad 140 mld odtworzeń na Instagramie i Facebooku. Różnorodność odbiorców na tej platformie sprawia, że musisz skutecznie promować swoje produkty trafiając do każdej grupy docelowej – w tym pokolenia Z – a w tym przypadku aktywność na Instagram Reels jest wręcz koniecznością. 
  4. Interakcja i zaangażowanie – Instagram Reels zachęcają do zaangażowania użytkowników za pomocą “polubień”, komentarzy i udostępniania. Zwiększone zaangażowanie może pomóc w budowaniu społeczności online wokół Twojego konta. Każda interakcja użytkownika, taka jak polubienie filmu, zostawienie komentarza czy udostępnienie go, przyczynia się do zwiększenia widoczności Twojego konta i treści. 
  5. Krótki i skonkretyzowany format – Reelsy trwają maksymalnie 90 sekund, co oznacza, że mamy ograniczony czas na przekazanie naszej treści. To wymusza skupienie się na najważniejszych informacjach lub zaprezentowanie czegoś interesującego, ciekawego i zabawnego, co przyciągnie uwagę odbiorców. Krótkie i dynamiczne filmy są bardziej przystępne i przyciągają większą uwagę użytkowników niż długie nagrania.

A Ty nagrywasz rolki, czy może jesteś jednak team InstaStory? Sama w tamtym roku wkręciłam się w ich tworzenie, a efekty można zobaczyć na moim profilu na Instagramie O TUTAJ.

Źródła: 

https://marketsplash.com/pl/statystyki-marketingu-wideo/

https://business.instagram.com/instagram-reels?locale=pl_PL